Deputatul PMP Petru Movilă solicită în continuare suplimentarea fondurilor pentru reactualizarea studiilor de fezabilitate privind construcţia Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş şi introducerea în bugetul anului 2019 a tronsonului Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ. „Guvernul să nu uite că este obligat să respecte o lege în vigoare. Avem nevoie de suma întreagă necesară pentru revizuirea studiilor şi nu de fracţiuni sau promisiuni sub forma unor credite de angajament. Din toate amendamentele depuse, peste 100, consider că cele mai importante sunt cele pentru revizuirea studiilor de fezabilitate pentru construcţia Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş. E drept ca de la 0 lei la 9 milioane lei, credite bugetare, este un pas înainte, însă nu suficient. Avem nevoie de bani şi nu de promisiuni pentru că din 2012 numai de promisiuni am avut parte. De aceea, am depus două amendamente pentru autostradă: unul care face referire la suplimentarea fondurilor privindreactualizarea studiilor pentru tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ, credite bugetare până la 37 milioane lei şi unul pentru introducerea în buget şi a studiilor de fezabilitate pentru tronsonul care lipseşte, respectiv Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ”, a declarat deputatul Petru Movilă, iniţiatorul Legii privind construcţia Autostrăzii Unirii.
Ȋn conditţiile în care este nevoie de unitate, readucem aminte că parlamentarul ieşean a cerut încă de acum o lună sprijinul celor doi lideri locali, preşedintele Consiliului Judeţean şi primarul Municipiului Iaşi, în vederea stabiliriiunei liste comune de amendamente care să fie susţinută de către toţi parlamentarii ieşeni. „Am contactat direct colegii mei parlamentari pentru că din partea liderilor locali nu am primit niciun semnal de unitate. Însă, cei de la PNL au ales să-şi susţină singuri amendamentele, iar din partea celor de la PSD am avut doar patru susţinători”, a explicat acesta.
Totodată, în lipsa unui buget echitabil pentru judeţul Iaşi, deputatul Petru Movilă a depus peste 100 de amendamente, majoritatea vizând suplimentarea fondurilor pentru investiţiile în infrastructură şi în sistemul de sănătate. Printre cele mai importante se numără: