Pastila antiCovid19 ( nu emisiune), ia naştere pe 20 martie, la începutul izolării sociale, măsura naţională pentru a diminua efectele pandemiei mondiale.
Astfel de luni pâna sâmbăta, de la ora 19 PM se bea de acasă, via Social, pe Instagram, LIVE(cca 20 minute), loc de întâlnire virtuală cu pasionaţii vinului, idee pusă in practica de somelierul Daniel VRĂNESCU (aka VRĂJESCU) si fundaţia Blessing Hearts prin Ana CRUDU, cunoscută local ca şi ANAliza, realizatorul unor emisiuni la TELE M.
Haştagurile folosite cel mai des sunt #împreunăseparaţi #faptebune #hermestil #bemvinulacasă #susţinemvinulromânesc #vinography
Scopul *pastilei* este de a mentine vie *Povestea vinului*, de ajuta cramele şi de a strânge fonduri necesare pentru achiziţia de echipamente de protecţie necesare in spitalele ieşene.
Cum funcţionează?
In fiecare seară ne mobilizăm in faţa celularului pe Instagram la orele 19 cu o sticla de vin de la o anumită cramă- ambii aceeaşi sticla şi vorbim simplu şi fără cuvinte tehnice, pe înţelesul tuturor despre crama, soi, asocieri culinare, Coronavirus, caritate, medici, infirmieri, farmacişti , probleme sociale care le creează Covid – violenţe domestice, singurătate, foame din lipsă de bani, etc.
Donaţiile se vor face in contul asociaţiei şi vor fi facute public zilnic. Prin bunăvoința cramelor partenere evenimentului, vom oferi celor mai implicate persoane, prin tragere la sorți, săptămânal o sticlă de vin.
Obiectivul nostru este de a aduna bani pentru echipamentele de protecție pentru cadrele medicale atât de încercate în această perioadă. Nu putem sta nepăsători așteptând să fie transformate în carne de tun în lupta cu Covid-19, oricare dintre noi poate fi la un moment dat pacientul care are nevoie de ei, haideți să ne implicăm!
Spre surprinderea noastră cramele au venit foarte rapid in ajutorul nostru, primii care s-au mobilizat au fost Cramele Cotnari, Hermeziu, Bucium, Gramma, Sarica-Niculiţel!!
Două cuvinte şi despre *pandemia economică* care loveşte cramele românesti, ele au pierdut o mare parte din exporturi( deja mici) şi au pierdut total HoReCa (datorită restricţiilor), astfel industria vinului, turismul oenologic sunt greu încercate in această perioada, sute de angajaţi direcţi sau indirecţi riscă să piardă totul -distribuitori, transportatori, magazine specializate etc, *luminiţa* de la capătul tunelului este incă invizibilă.
Astfel că unele crame se reinventează, cum ar fi Hermeziu care lansează degustari on line , Cotnari care lansează livrări la domiciliu cu transport gratuit la comandă de 100 lei sau de 3 sticle sau crama Gramma care livrează la domiciliu *Kit de izolare* cu 4 sticle de vin.