Tranzacție istorică în industria alcoolului: Unul dintre cele mai prestigioase branduri de coniac din lume a fost vândut

Grupul italian Campari a confirmat achiziționarea prestigiosului brand de coniac Courvoisier, cu o tranzacție evaluată la 1,2 miliarde de dolari, de la grupul american-japonez Beam Suntory. Aceasta reprezintă cea mai mare achiziție a Campari și marchează intrarea sa pe segmentul coniacurilor, având ambiția de a deveni un rival important pentru gigantii Diageo și Pernod Ricard.

Campari, cunoscut pentru mărci precum Grand Marnier, va integra Courvoisier ca a patra categorie majoră a grupului, alături de aperitive pe bază de alcool, bourbon și tequila. Tranzacția va permite extinderea Campari pe piața americană și oferă potențial de creștere în regiunea Asia-Pacific, în special în China, au declarat directorii grupului italian.

Directorul general al Campari, Bob Kunze-Concewitz, a subliniat că achiziționarea Courvoisier reprezintă o oportunitate rară de a extinde portofoliul de băuturi premium și producția în Franța. Campari are în vedere relansarea brandului Courvoisier, înființat în 1828, cu o strategie de succes pe care grupul a implementat-o anterior în cazul altor mărci.

În contextul extinderii cotei de piață în Statele Unite și China, unde Campari are o prezență relativ redusă, tranzacția este considerată crucială pentru a consolida poziția grupului în competiția cu rivalii săi. Cu o scădere anuală de 33% în vânzări pentru anul fiscal încheiat la 31 octombrie 2023, prima prioritate a Campari va fi revitalizarea Courvoisier pentru a exploata potențialul său pe piața mondială.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here