Inspectorii sociali ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Iași au efectuat în cursul lunii mai 31 de misiuni de inspecție, în vederea asigurării calității în domeniul social, astfel:
- 16 controale la primării pentru verificarea modului de implementare a venitului minim de incluziune (VMI), conform Legii nr. 196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioareși a ajutorului pentru încălzirea locuinței (AI), conform Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările și completările ulterioare;
- 1 control inopinat ca urmare a unei sesizări privind nedispunerea măsurilor pentru prevenirea sau reducerea riscului de sărăcie şi excluziunea socială pentru persoanele aflate in dificultate;
- 2 evaluări a unor entități pentru verificarea condițiilor de eligibilitate în vederea obținerii acreditării ca furnizor de servicii sociale conform Legii nr.197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale;
- 12 acțiuni de evaluare/monitorizare a servicii sociale în vederea obținerii licenței provizorii/definitive de funcționare/relicențieri.
În timpul misiunilor de inspecție au fost dispuse 52 măsuri de remediere a neconformităților constatate cu privire la respectarea de către unitățile administrative teritoriale a prevederilor legale privind îndeplinirea condiţiilor de stabilire şi menţinere a venitului minim de incluziune, precum și a ajutorului pentru încălzirea locuinței.
În cadrul fiecărei misiuni de control, echipele de inspectori sociali au realizat activități de informare și consiliere a reprezentanților primariilor cu privire la obligativitatea de a asigura furnizarea serviciilor sociale prin personal calificat; importanța respectării prevederilor legale cu privire la efectuarea evaluării şi elaborarea planului de intervenţie pentru beneficiarii de venit minim de incluziune; elaborarea și transmiterea către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași a planului de acțiune comunitară; responsabilitățile ce le revin privind asigurarea corespondenței electronice cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă și Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială în ceea ce privește persoanele apte de muncă din dosarele VMI și evidența orelelor de muncă în folosul comunității; necesitatea postării/actualizării datelor privind accesul la beneficii sociale pe SITE-urile primăriilor.
Director Executiv,
Nastasa Raluca