S-a produs escrocheria deceniului: cu ajutorul inteligenței artificiale au furat 200 de milioane de dolari

Un angajat al unei multinaționale din Hong Kong a căzut victimă unei escrocherii ingenioase, în timpul unei videoconferințe, unde a fost indus în eroare să efectueze tranzacții bancare importante în valoare de 200 de milioane de dolari

Un angajat al unei multinaționale din Hong Kong a căzut victimă unei escrocherii ingenioase, în timpul unei videoconferințe, unde a fost indus în eroare să efectueze tranzacții bancare importante în valoare de 200 de milioane de dolari din Hong Kong. Operațiunea a fost orchestrată cu ajutorul inteligenței artificiale, informează Radio Television Hong Kong (RTHK), conform presei internaționale.

Potrivit sursei, angajatul, crezând că răspunde solicitării șefului său în timpul unei videoconferințe cu colegii, nu și-a dat seama că toți participanții la întâlnirea virtuală, cu excepția sa, erau generați artificial de inteligența artificială. Compania a suferit pierderi de 200 de milioane de dolari din Hong Kong, echivalentul a 25 de milioane de dolari americani.

Superintendentul șef Chan Shun-ching a confirmat că aceasta a fost o înșelătorie deepfake, afirmând: „În timpul acestei videoconferințe cu mai multe persoane, s-a dovedit că toate persoanele, în afară de el, erau false, dar păreau mai adevărate decât în realitate.” În cursul discuției, angajatul a fost constrâns să efectueze aproximativ cincisprezece tranzacții pe cincisprezece conturi bancare diferite.

Anchetatorii susțin că escrocheria a fost bine pusă la punct, necesitând luni de zile pentru ca infractorii să obțină înregistrări video ale angajaților și să le utilizeze pentru a înșela interlocutorii. Inteligența artificială a fost folosită pentru a conferi participanților la videoconferință un aspect cât mai autentic.

Odată ce planul a fost pus în aplicare, angajatul a primit un e-mail de invitație și a dat click fără să-și dea seama de capcana în care a căzut. Aceasta nu este prima dată când o astfel de escrocherie ajunge în atenția publicului – în 2019, șeful unei companii britanice a trimis 220.000 de euro în Ungaria după ce a primit un telefon de la presupusul său superior.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here