Minciuna parklift. Etajele șmecherului de la Mercur Mary, autorizate cu locuri de parcare inexistente

Primăria Iași a autorizat construirea unui etaj suplimentar pentru blocul Mercur Mary din Podu Roș, deși investitorul nu asigură locurile de parcare nici măcar pentru etajele construite anterior @ Prima autorizație, emisă în iulie 2018, prevedea zeci de locuri de parcare asigurate pe sisteme parklift și alte câteva la nivelul solului @ Dezvoltatorul proiectului, Daniel Florescu, a construit 5 etaje peste două spații comerciale, dar nu a montat nici un sistem parklift @ Ba mai mult, locurile de parcare care deservesc supermarket-ul de la parter sunt asigurate pe domeniul public @ Deși nu rezolvase problema parcărilor, pe 20 decembrie 2012, Primăria Iași a emis certificatul de atestare a edificării construcției nr. 121288 @ În iulie 2020, este autorizat și etajul cu numărul 6, dar în document nu se lămurește problema locurilor de parcare @ Proiectul imobiliar din Podu Roș a fost autorizat în ciuda opoziției locuitorilor din zonă care au reclamat problema lipsei locurilor de parcare și a spațiului verde inexistent @ Dezvoltatorul Daniel Florescu este un influent om de afaceri, supranumit Regele Păcănelelor, din portofoliul său făcând parte rețele de săli de jocuri de noroc extinse în mai multe județe

Dezvoltatorii primesc autorizații pentru blocuri cu astfel de parcări. Ați văzut așa ceva în Iași?

Pentru „dezvoltatorii cu intrare”, Primăria Iași continua să autorizeze blocuri cu locuri de parcare care nu există în realitate, ci doar pe hârtie. Ultima șmecherie în domeniu: „locuri de parcare asigurate pe sisteme parklift”. Vorbim despre sisteme mecanizate care asigură parcarea autoturismelor pe mai multe nivele, care nu sunt însă niciodată achiziționate de către dezvoltator. Acestea apar doar în acte pentru a putea fi emisă autorizația de construire „în condițiile legii”.

Proiectul de la Mercur Mary, din Podu Roș, dezvoltat de către omul de afaceri Daniel Florescu a fost contestat de la bun început de către locuitorii din zonă, care au reclamat, printre altele, supraaglomerarea din cauza lipsei locurilor de parcare.

În urmă cu o lună de zile, Primăria Iași a emis o nouă autorizație de construire pentru suplimentarea clădirii cu încă un etaj, deși investitorul nu a dovedit că poate asigura locurile de parcare nici măcar pentru ceea ce a construit anterior.

Niciun parklift. Se parchează în stradă, pe domeniul public

Conform primei autorizații de construire, emisă în luna iulie a anului 2018, dezvoltatorului de la Mercur Mary i s-a impus să asigure 81 de locuri de parcare, pentru trei spații comerciale de la parter și pentru apartamentele ce urma să le ridice deasupra pe cinci etaje de clădire. Pentru a putea respecta această condiție, anterior dezvoltatorul Daniel Florescu a concesionat de la Primăria Iași, în condiții dubioase, peste 800 mp de teren, din proximitatea proprietății.

După cum se arată în Autorizația de Construire nr. 678 din 5 iulie 2018, investitorul trebuia să amenajeze 81 de locuri de parcare dispuse astfel: 12 parklifturi cu câte 3 locuri de parcare, 14 parklifturi cu câte două locuri de parcare și 18 locuri de parcare la nivelul solului.

Totul s-a dovedit a fi o inginerie birocratică pusă la cale doar pentru a putea fi emisă autorizația.

Nici până în prezent, pe terenul de lângă blocul Mercur Mary nu a fost montat nici măcar un sistem parklift din cele 26 prevăzute în acte.

Ba mai mult, pentru supermarket-ul Carrefour de la parter, locurile de parcare sunt asigurate pe domeniul public, la marginea carosabilului.

De parcă nu ar fi văzut toate acestea, în decembrie 2018, cu câteva zile înainte de Crăciun, inspectorii Primăriei Iași emit certificatul nr. 121288 de atestare a edificării a construcției pe stadiu de execuție.

A doua autorizație, iulie 2020: numărul parklift-urilor, necunoscut

Ajungem în iulie 2020, când Primăria Iași satisface o nouă cerere venită din partea omului de afaceri Daniel Florescu și autorizează încă un nivel pentru clădirea de la Mercur Mary, ajungându-se astfel de la 5 etaje la 6 etaje.

De această dată, în textul autorizației, exprimarea privind locurilor de parcare este vagă: „92 de locuri de parcare, la sol și în parklift-uri, 7 locuri pe terenul proprietate, 85 de locuri pe terenul concesionat”.

Suprafața construită crește astfel cu 854 de metri pătrați, dar despre numărul suplimentar de apartamente nu se vorbește nimic în autorizația publicată pe site-ul Primăriei Iași.

Proiect controversat, la fel și dezvoltatorul

Daniel Florescu

Proiectul imobiliar de la Mercur Mary a fost contestat de către locuitorii din zonă încă de la stadiul inițierii Proiectului Urbanistic Zonal. Deși aceștia au notificat Primăria Iași cu privire la obiecțiunile pe care vor să le ridice, părerile vecinilor nici măcar nu au fost luate în discuție, municipalitatea transformând dezbaterea publică într-o formalitate.

Și modul în care Daniel Florescu a pus mâna pe terenul de lângă fostul complex comercial a stârnit suspiciuni. Peste 800 de metri pătrați a concesionat acesta de la Primăria Iași. Terenul a fost evaluat de către municipalitate la doar 200 de euro/mp, în condițiile în care Florescu a cumpărat terenul învecinat la un preț aproape dublu de 390 euro/mp.

Daniel Florescu este unul dintre cei mai controversați oameni de afaceri care s-a stabilit la Iași. S-a îmbogățit din păcănele, fiind asociat la rețea de săli de jocuri de noroc Kings Club. În noiembrie 2016, a fost săltat de polițiști și audiat la București într-un dosar de spălare de bani în care au fost făcute descinderi și percheziții în zeci de județe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here