Frații Andrew și Tristan Tate, cunoscuți pentru afacerile lor controversate și stilul de viață luxos, au avut la un moment dat ambiția de a-și extinde imperiul financiar printr-o colecție de ceasuri de lux. Aceștia doreau să lanseze o gamă exclusivă de ceasuri sub brandul „Cobra,” inspirat din porecla lui Andrew „Cobra” Tate, fost campion mondial al International Sport Karate Association (ISKA).
Planul fraților Tate: Frații Tate și-au dorit o colecție exclusivistă de 100 de ceasuri, fiecare cu un design special, emblema fiind o cobră, simbolizând personalitatea lui Andrew și, probabil, poziționarea puternică și intimidantă pe care o doreau pentru brand. Cei doi erau dispuși să plătească 1.000 de euro pentru fiecare ceas, iar pentru a se asigura că vor obține un produs de calitate și unic, l-au contactat pe apreciatul designer de ceasuri român, Augustin Matei, cunoscut pentru lucrările sale artizanale și unice.
Întâlnirea de la Pucioasa: Atelierul lui Augustin Matei se află în Pucioasa, un mic oraș din județul Dâmbovița, iar frații Tate, cunoscuți pentru afinitatea lor pentru mașini de lux, s-au deplasat personal în bolizii lor Lamborghini și McLaren pentru a discuta afacerea. Sosirea lor a stârnit curiozitatea localnicilor, iar prezența supercarurilor lor a atras atenția trecătorilor, care au început să facă fotografii.
Frații Tate doreau o discuție directă cu designerul pentru a detalia planul și a negocia producția celor 100 de ceasuri. Cu toate acestea, întâlnirea nu a durat mult și nu s-a finalizat așa cum și-ar fi dorit. În cadrul întâlnirii, Augustin Matei a explicat că oferta fraților de 1.000 de euro per ceas nu era suficientă pentru a crea un produs de calitate la standardele sale. Mai mult, Matei a subliniat faptul că nu lucrează cu producție de serie, ci doar cu creații unicat sau serii extrem de limitate, de maxim cinci ceasuri din același model.
Într-o declarație pentru Gândul, Matei a relatat momentul întâlnirii cu frații Tate: „M-au sunat și apoi au venit la Pucioasa. Voiau un brand și o serie de ceasuri cu un design special cu o cobră. Îmi ofereau 1.000 de euro pe ceas și voiau 100 de bucăți. Le-am zis că 1.000 de euro sunt prea puțini ca să iasă un ceas de calitate, iar eu nu fac, oricum, ceasuri în serie, la mine este vorba de creație. Le-am spus că cel mult pot face o serie limitată de cinci bucăți din același model. Probabil că nu știau exact ce fac.”
Refuzul și reacția fraților Tate: Deși frații Tate aveau bugetul bine stabilit și erau dispuși să plătească suma propusă, nu au insistat pentru renegociere. Augustin Matei a remarcat că frații Tate au fost foarte civilizați și nu au manifestat nicio atitudine arogantă în timpul discuțiilor. După ce Matei le-a explicat clar că nu poate accepta oferta, aceștia au înțeles și nu au încercat să-l convingă să schimbe condițiile.
„Au fost foarte civilizați, au vorbit normal, nu s-a vorbit mai mult decât trebuie și nu am simțit nimic arogant în atitudinea lor. Nici nu mi-au zis poate te mai gândești că mai ridicăm prețul. Aveau bugetul clar stabilit, nici nu au stat să negocieze,” a adăugat Augustin Matei.
Augustin Matei – un designer de renume: Matei este un designer de ceasuri care lucrează exclusiv cu piese unicat, fiecare fiind personalizată și realizată printr-un concept creativ complex, folosind tehnici inovatoare. Ceasurile sale au ajuns în posesia unor celebrități internaționale precum Sylvester Stallone, Jean-Claude Van Damme, Michael Keaton, Samuel Jackson, dar și a antrenorului Roberto Mancini. Printre clienții săi de renume se numără chiar și Papa Francisc, căruia i s-a oferit un ceas personalizat cu ocazia vizitei sale în România, în 2019, de către fostul premier Viorica Dăncilă. Ceasul dedicat Suveranului Pontif avea pe cadran imaginea Sfântului Francisc de Assisi, inspirată dintr-o frescă a pictorului Giotto, și conținea elemente simbolice precum roci din Argentina, Etna (Italia), și o bucățică de pământ din România.
Prețul unui ceas realizat de Augustin Matei variază între 8.000 și 10.000 de euro, iar pentru unele modele, prețul poate ajunge la 20.000 de euro, în funcție de materialele folosite și complexitatea designului.