Deputatul Ștefan Tanasă, președintele organizației județene a USR, a implementat o schemă financiară prin care spoliază banii publici puși la dispoziție de Camera Deputaților pentru activitatea birourilor parlamentare. Tanasă a încheiat mai multe contracte cu o firmă nou înființată, SC New MMP Group SRL, pentru prestarea de servicii de promovare online a activității lui parlamentare. Societatea a fost înființată în martie 2025 de către un tânăr membru USR, Mario Maximilian Pitiruți, iar la câteva zile a încasat 28.000 lei de la Cabinetul Parlamentar Ștefan Tanasă pentru crearea unui site si configurarea unor conturi pe rețele sociale. Mai mult, din banii Camerei Deputaților, Ștefan Tanasă a plătit pentru promovarea unei petiții online care a fost lansată în luna februarie, în vreme ce firma lui Pitiruți, New MMP Group, a fost înființată abia în luna martie. Prețurile serviciilor plătite din bani publici de către Tanasă sunt de 15-30 de ori mai mari decât cele de pe piața liberă. Firma nu are niciun angajat, iar „patronul” din acte trăiește din alte activități sporadice: șofer la SFR sau livrator la domiciliu. Din aprilie, New MMP Group SRL a încheiat un alt contract cu șeful USR, de la care încasează 6.250 lei în fiecare lună. În acești bani sunt incluse servicii de consiliere, asistență la redactarea discursurilor și recomandări pe teme politice de actualitate. New MMP Group SRL are un singur client, pe șeful USR Iași. Există prea multe elemente care ridică suspiciuni cu privire la tranzacțiile încheiate de președintele USR: firma abia înființată de câteva zile parcă special pentru aceste contracte, „patronul”- un livrator la domiciliu care nu are nicio legătură cu domeniul de activitate al firmei, prețurile serviciilor umflate de zeci de ori, realitate prestării serviciilor sub semnul întrebării. Rețeta clasică de spoliere a banilor publici.
Prețuri umflate de 30 de ori
Pe 5 aprilie 2025, New MMP Group SRL emite factura nr. 1 în valoare de 14.560 lei reprezentând „conform contract prestări servicii din 21.03.2025”. Atașat facturii, pentru decontul banilor, Ștefan Tanasă a depus și un raport de activitate întocmit de către societatea New MMP Group în care sunt detaliate serviciile prestate pentru cei 3.000 euro încasați.
„Scopul acestui raport este de a detalia activitățile realizate pentru configurarea paginilor pe diferite platforme de socializare (Facebook, Instagram, Tiktok, Linkedin, X, Youtube) și crearea conținutului inițial, inclusiv grafica. Totodată, a fost realizat de Google profilul companiei, Cabinet Parlamentar – Deputat Ștefan Tanasă, ce include și locația acestuia ce va fi afișată pe Google Maps. Aceste activități sunt esențiale pentru stabilirea unei prezențe online solide și atragerea de noi urmăritori pentru activitatea desfășurată”, se precizează în raportul de activitate întocmit pentru a justifica o cheltuială de aproape 15.000 lei plătiți din bani publici.
„Configurarea” descrisă pompos în raport pentru a lăsa impresia unei activități laborioase ce a necesitat pricepere și cunoștințe speciale, care să justifice suma enormă de bani publici cheltuită, constă în realitate în completarea unor formulare online cu datele deputatului Tanasă. O muncă care nu necesită mai mult de 10-15 minute pentru fiecare cont și care poate fi realizată de către orice utilizator de smartphone sau calculator.
Cât despre grafica menționată, aceasta este în fapt un kit standard creat de USR în campaniile electorale și care a fost implementat așa cum a fost creat de către graficienii contractați de partid. Până și fotografiile de profil utilizate pe aceste conturi sunt cele care au fost făcute în campania electorală din 2024, când Ștefan Tanasă a candidat pentru funcția de deputat.
7IAȘI a consultat prețurile solicitate de prestatori independenți sau companii pentru astfel de servicii. Ofertele primite se cifrează între 500 lei și 1.000 lei, adică de la 15 pînă la 30 de ori mai puțin de cât a decontat deputatul Ștefan Tănasă din banii Camerei Deputaților!
Mai mult, raportul include ca și activitate, realizarea unui șablon pentru promovarea online a unei petiții inițiate de Ștefan Tanasă. Doar că promovarea online a petiției s-a produs în luna februarie, când aceasta a fost lansată de către deputat. Iar firma New MMP Group a fost înființată abia în luna martie, deci nu avea cum să creeze un „șablon” care să fi fost utilizat în februarie. Doar dacă Tanasă a inventat întoarcerea în timp.
Un site de 250 de euro, cumpărat de zece ori mai scump
Așa cum spuneam, la câteva zile de la înființare, societatea New MMP Group încheie cu deputatul Ștefan Tanasă două contracte: unul pentru configurarea unor conturi pe rețele sociale și altul pentru achiziția și configurarea unui site. Tot pe 05.04.2025, New MMP Group emite factura nr. 2 în valoare de 13.250 lei reprezentând servicii „conform contractului prestări servicii website din 21.03.2025”.
Din raportul justificativ emis de New MMP Group reiese că societatea a achiziționat două domenii de internet pentru biroul parlamentar și a făcut configurările necesare funcționării site-ului deputatului USR. Găzduirea unui site precum cel al deputatului Tanasă costă între 45 și 60 de euro/an, în acest preț intrând și achiziția domeniului pentru un an de zile. Configurarea unui domeniu wordpress, așa cum este descrisă în raportul justificativ depus la Camera Deputaților costă maxim 200 de euro. Așadar, serviciile prestate de firma New MMP Group au fost evaluate realist la aproximativ 250 de euro. Pentru aceste servicii șeful USR a decontat 2.650 euro, adică de zece ori mai mult! Având în vedere că și pentru serviciile de configurare a conturilor pe rețelele de socializare Tănasă a plătit chiar de 30 de ori mai mult, se ridică mai semne de întrebare cu privire la realitatea acestor tranzacții. Există prea multe elemente care ridică suspiciuni cu privire la sumele cheltuite: firma abia înființată de câteva zile parcă special pentru aceste contracte, „patronul”- un simplu livrator care nu are nicio legătură cu domeniul de activitate al firmei, prețurile serviciilor umflate.
Deputatul NIMENI
7IAȘI a verificat conturile de pe rețele sociale menționate în raport pentru a vedea cât de „solidă” este prezența online a deputatului Ștefan Tanasă și cât de mult a reușit să capteze „masele” cu mesajele sale.
Pe rețeaua Instagram, deputatul USR are un singur urmăritor și 21 de postări. Dintre acestea, 14 postări au ZERO like-uri, 5 postări au câte o apreciere, o postare are 2 like-uri iar cu o postare din 7 mai 2025 a dat lovitura a primind 9 like-uri.
Pe rețeaua X, Tanasă avea cont încă din 2024. Livratorii contractați de el nu au făcut nimic, neexistând nicio postare pe acest cont. Doar o pagină goala cu fața deputatului USR.
Pe contul de YouTube au fost postate 13 de clipuri video , iar pagina are 61 de abonați.
Pe TikTok, Tanasă are 11 cetățeni care îi urmăresc pagina. A postat aceleași clipuri video care se regăsesc și pe contul de Youtube. Cea mai mare audiență realizată cu un clip a fost de 327 de vizualizări.
Tanasă stă cel mai bine pe Facebook unde are 1.400 urmăritori și este destul de activ. Însă, postările sale nu reușesc să atragă atenția cetățenilor, fiind rare mesajele care reușesc să aduce mai mult de 10 like-uri.
Nici site-ul oficial al deputatului nu rupe gura târgului. Unele secțiuni nu au nicio informație. Sunt postate doar câteva informații despre deputat, câteva propuneri de proiecte din campania electorală și patru comunicate de presă din activitatea parlamentară.
Ca o scurtă concluzie, în mediul online șeful organizației USR este un NIMENI, un personaj ale cărui mesaje sau acțiuni trec neobservate pentru majoritatea cetățenilor.
6.250 lei/lună pentru consiliere politică

Din aprilie, New MMP Group a încheiat un al treilea contract cu Tanasă. De data aceasta, o colaborare pe termen lung care vizează întreținerea paginilor de pe rețelele de socializare, redactarea de comunicate de presă și declarații politice, precum și consultanță politică. Toate pentru un cost de 6.250 lei/lună. New MMP Group nu are niciun angajat, ceea ce înseamnă că aceste servicii sunt prestate de către asociatul și administratorul societății, Mario Maximilian Pitiruți. Acest este membru USR și a fost delegat de către Tanase ca reprezentant al partidului în diverse secții de votare la alegerile din 2024.
Firma New MMP Group își are sediul în Șoseaua Moara de Foc. La aceeași adresă își are sediul încă o societate: Fasty Flota SRL, deținută de Alin Sergiu Căriman (foto). Pituruți și Căriman sunt colegi de apartament și colegi de partid la USR. Căriman a fost candidatul USR la Primăria Strunga, fiind considerat unul dintre oamenii președintelui Tanasă. Pitiruți a fost angajatul lui Căriman în firma Fasty Flota ca și livrator. Căriman, la rândul său, activează ca și livrator la domiciliu. Conform documentelor oficiale obținute de 7IAȘI, Tanasă a plătit deja serviciile aferente lunilor aprilie, mai și iunie, ceea ce înseamnă alți 18.750 lei achitați către New MMP Group.
Rareș Neamțu