Răspunsul Wizz Air după ce a întors peste 200 de pasageri la București. Răspunsul adâncește misterul

Duminică, zborul Wizz Air de la București spre Dubai a fost neobișnuit întors la Aeroportul Internațional Henri Coandă după două ore de zbor, iar pasagerii au fost anunțați că nu pot ateriza în Emiratele Arabe Unite.

Unul dintre pasageri a confirmat că zborul care avea ca destinație Dubai a fost întors la 180 de grade deasupra Turciei și a revenit în București.

Potrivit Gandul.ro, reprezentanții Wizz Air au oferit un punct de vedere oficial privind acest incident și au declarat că decizia de a întoarce zborul la punctul de origine a fost luată din cauza unei probleme legate de reglementările care au împiedicat aterizarea în Emiratele Arabe Unite. Cu toate acestea, nu au oferit detalii clare cu privire la aceste reglementări.

„Zborul Wizz Air W4 3267 de la București către Dubai din data de 29 octombrie a fost deviat înapoi la București. Decizia de a devia zborul către punctul de origine a fost luată ca urmare a unui aspect ce ține de reglementare, care a împiedicat accesul în Emiratele Arabe Unite”, au transmis reprezentanții din România ai companiei cu sediul la Budapesta. În ciuda insistențelor, aceștia nu au putut spune concret ce reglementare a împiedicat aterizarea la Dubai.

Pasagerii care au fost afectați de această anulare au primit opțiuni de compensare, inclusiv posibilitatea de a alege un alt zbor, primirea unui credit de 120% pentru rezervări viitoare sau rambursarea integrală a costului biletelor.

România este o piață importantă pentru Wizz Air, iar compania intenționează să extindă baza operațională din București în 2024. CEO-ul Grupului Wizz Air a declarat că aceasta va deveni cea mai mare bază a companiei, consolidându-și poziția de lider de piață în țară.

În trecut, Wizz Air a înregistrat probleme cu zborurile și anulări în România, cu zeci de mii de pasageri afectați în vara acestui an. Valoarea compensațiilor acordate pentru astfel de probleme a atins 100 de milioane de euro. Cu toate acestea, România rămâne o piață semnificativă pentru companie.

În cadrul unei sesizări din august, Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei a comunicat observațiile privind neregulile la Wizz Air. Cu toate acestea, oficialii din aviație și din domeniul protecției consumatorilor nu pot aplica sancțiuni sau declanșa verificări pentru companiile aeriene fără sedii sau reprezentanți în țara respectivă.

Wizz Air continuă să extindă operațiunile în România și planifică să aibă 36 de aeronave staționate în 2024 și 171 de rute către 79 de destinații din 24 de țări.

Această creștere a făcut ca Wizz Air să dețină o cotă de piață semnificativă în România, estimată la 42%, de două ori mai mare decât cea a companiei naționale TAROM.

La nivel global, Wizz Air operează cu o flotă de 186 de aeronave, efectuând zboruri către aproape 200 de destinații din peste 50 de țări. În anul fiscal 2024, compania estimează că va transporta 67 de milioane de pasageri în total, indicând o creștere semnificativă.În vara lui 2023, Wizz Air a înregistrat o creștere de 155% a numărului de pasageri față de perioada pre-pandemică, în timp ce industria aviatică la nivel global a atins 96% din capacitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here