Plângere penală pe numele unui fost manager de restaurant cât și a soției. Patronul îl acuză de un TUN financiar de peste 300.000 lei

Manager de restaurant din municipiul Pașcani acuzat că și-ar fi păgubit patronul cu o sumă de peste 300.000 lei în doar câteva luni de activitate.

Este vorba despre PUB-ul „Mon Jardin” din spatele Judecătoriei ce aparține oamenilor de afaceri Lucian C. și Andrei O. Achiziționat anul trecut, localul a trecut printr-o serie de renovări și schimbări importante dar și angajări de personal nou. Odată cu parafarea afacerii pe lângă personal a fost angajat și un manager, Florin I.. Acesta avea clar stipulat în contract care îi sunt atribuțiile de serviciu cât și banii ce-i încasa ca drepturi salariale.

Însă, spune omul de afaceri păgubit dar și avocații acestuia, bărbatul alături de soția acestuia angajată ulterior ca asistent manager ar fi săvârșit infracțiuni de delapidare și gestiune frauduloasă.

„… în perioada 28.02.2022 – 01.04.2023, numitul I. FLORIN, angajat în calitate de ”Manager” de către subscrisa având în administrare încasările subscrisei, și-a însușit din gestiune sume de bani, producându-ne un prejudiciu în cuantum de 330.372 Lei, iar numita I. ANA MARIA, soția acestuia, angajată în cadrul subscrisei, în calitate de Asistent Manager, l-a ajutat pe acesta, cu intenție, înlesnindu-i acestuia producerea prejudiciului în dauna subscrisei”, se precizează în plângerea făcută la Parchet de avocații societății LCA PUB RESTAURANT SRL.

 

Plângere penală pe numele celor doi

Conform declarațiilor date de patronul restaurantului, în data de 28 februarie 2023, I. FLORIN CĂTĂLIN a semnat cu societatea LCA PUB RESTAURANT  Contractul individual de muncă încheiat și înregistrat sub nr. 22/28.02.2022 în registrul general de evidență a salariaților, acesta urmând să ocupe funcția de ”Manager” la Punctul de lucru ”LCA PUB RESTAURANT” din localitatea Pașcani, str. Grădiniței nr. 18Bis.

„Prin fișa postului însușită prin semnătura numitului, acesta a preluat activitatea desfășurată la punctul de lucru LCA PUB RESTAURANT având următoarele responsabilități:

– verificarea realității înregistrărilor (asigură ca toate înregistrările contabile transpun corect operațiile reale);

 

– organizarea, coordonarea și controlul activității desfășurate în cadrul punctului de lucru;

 

– urmărirea întomirii corecte, în prezența clienților, a bonurilor fiscale și încasărilor sumelor de bani de la clienți, prin numărare faptică, în prezența responsabilului încasărilor;

– predarea zilnic în contabilitate a monetarelor și chitanțelor și depunerea integrală a numeralului încasat în fiecare zi.

– eliberează numerar din casa de marcat numai pe baza unei dispoziții de la conducerea societății.

– are obligația să raporteze conducerii unității și în timp util orice nereguli pe care le observă în modul de organizare a sarcinilor ce revin oricărui angajat indiferent de funcția pe care o deține dacă din cauza acestor nereguli s-ar putea crea sau s-au creat deja prejudicii firmei.

În linii mari, managerul I. Florin nu a respectat aceste obligații, efectuând activități de management în mod defectuos, luând decizii în mod unilateral, ascunzând conducerii societății mai multe nereguli, ceea ce a condus la crearea unui prejudiciu în cuantum de 261.896 Lei conform bilanțului pe anul 2022 la care se adaugă și balanțele pe lunile ianuarie, februarie, martie ce crează un prejudiciu în cuantum de 68.476 Lei reprezentand discounturi si pierderi”, spun avocații în plângerea depusă la procurori.

 

Din ajutor de bucătar în asistent manager

La numai trei luni de zile de când a preluat atribuțiile de manager, Florin I. și-a promovat soția în funcția de asistent manager, de la ajutor de bucătar, fără ca patronul să fie înștiințat de acest demers. Femeia trebuia să desfășoare activități de secretariat, actualizări de baze de date, elaborări de documente și să asigure suport administrativ pentru departamentele firmei, conform contractului încheiat.

Numai că de fapt, spun reprezentanții firmei, era un început de a crea pierderi financiare restaurantului în interes personal.

 

„M-am trezit peste noapte că mai există un post nou în restaurant de asistent manager. Am discutat cu el, mi-a explicat că are nevoie de soție să-l ajute și am acceptat până la urmă. Asta deși nu era nevoie să înființez un asemenea post. Fiind mai mult plecat cu alte afaceri pe care le dețin nu am stat să supraveghez îndeaproape situația financiară a restaurantului. Până când la un moment dat mi se prezintă situații cu pierderi. Stocuri de marfă care erau trecute pe pierderi deoarece spunea că nu sunt consumate la timp sau că au rămas în stoc din lipsă de clienți. Mi s-a părut ciudat că atunci când veneam la Pașcani la restaurnat clienți aveam, comenzi erau, nu duceam lipsă de circuit financiar. Când l-am luat la întrebări pentru că deja ceva mi s-a părut ciudat, managerul a început să-mi spună că nu mai vrea să rămână în funcție și că își dă demisia. Atunci mi-am dat seama că de fapt lucrurile nu stau așa cum spunea el. Cum să plece cineva de la mine în contextul în care salariul era bun, programul flexibil plus bonusuri lunare. A invocat că are probleme de sănătate, că soția este și ea bolnavă de cancer, că nu mai poate lucra. După ce a plecat s-a angajat la o firmă de telecomunicații, cățărat pe stâlp. Păi unde-s problemele de sănătate la picioare sau ce mai avea? Am solicitat un audit financiar-contabil expert și atunci am constatat că de fapt e vorba despre o gaură de peste 300.000 lei lăsată în firmă. L-am chemat la discuții, la lămuriri și nu a mi-a răspuns. Situația nu poate rămâne așa”, a declarat Lucian C., unul dintre administratorii firmei.

 

Discounturi păguboase

Deși nu a vrut să se prezinte la discuții, fostul manager a emis apoi o notificare prin care explică de unde a ieșit acea gaură financiară. „La punctul de lucru, LCA PUB RESTAURANT, am primit din partea numitului, I. Florin Cătălin, notă explicativă scrisă referitor la invitația – notificare ce îi fusese trimisă. Acesta explică faptul că suma costatată în urma efectuării auditului financiar contabil este rezultatul discounturilor aplicate meniurilor cu acordul administratorilor restaurantului, aduse la cunoștința conducerii zilnic prin formularul transmis prin whatsapp la finalul programului.

Aceste apecte sunt profund neadevărate, orice hotărâre de aplicare a vreunui discount comercial aparținând exclusiv managerului și asistentului manager, fără acordul și fără nici măcar consultarea acestora cu conducerea restaurantului, respeticiv administratorii societății, Caras Lucian și Obreja Andrei.

 

Din totalul pierderilor în cuantum de 330.372 Lei, noi, conducerea unității ne asumăm doar suma de aproximativ 50.112 Lei reprezentând hrana zilnică a angajaților în perioada 01.03.2022 – 30.03.2023. Această sumă se reflecta în matricea de calcul:

 

24 Lei (meniu) x 6(angajati) x 29 (media zilelor lucratoare fara sarbatorile legale) x 12 (luni)= 50.112 Lei

Natura exactă a pierderilor financiar contabile solicităm a fi stabilită pe cale de anchetă dupa efectuarea audierilor persoanelor în cauză, ale celorlați salariați ai societății și după efectuarea unei constatări tehnico științifice contabile.

Ne constituim parte civilă în cauză cu suma de minim 280.260 Lei reprezentând lipsuri imputabile managerului I. Florin Cătălin și asistentului manager I. Ana Maria în baza disp. art. 249 Cod de procedura penală constituind instituirea unei măsuri asiguratorie a sechestrului asupra bunurilor mobile și imobile deținute de persoanele reclamate până la concunrența sumei prejudiciată”, se arată în plângerea făcută la Parchetul de pe lângă Judecătoria Pașcani.

 

Angajații PUB-ului tratați regește, în opinia patronului. Stocuri de marfă inexistente

Reporterii noștri au stat de vorbă cu angajații restaurantului cu privire la situația dată. Aceștia spun că nu au consumat niciodată zilnic câte un menu. „Eu sunt bucătăreasă. Cum să mănânc zilnic câte un menu dacă stau zilnic la program și gust din mâncare? La fel și ajutorul de bucătar. Cei care fac mâncare știu că nu-ți mai vine să mânânci când stai să pregătești atâtea feluri, porții din menu. Oricum, nici un angajat nu se înțelegea cu cei doi. Tot timpul se țipau și vorbeau urât cu noi. Mulți au vrut să plece din cauza lor”, a spus femeia.

„L-am văzut odată când lucra la calculator că punea la scăzământ pe minus valori mari de marfă. L-am întrebat de ce face așa și a început să-mi spună că este multă marfă care a expirat sau care a fost desfăcută dar nu s-a vândut, că nu mai are ce face cu ea. Dar habar nu aveam la ce marfă se referă sau unde este. Apoi a zis să-mi văd de treaba mea”, a mai spus o angajată din sala restaurantului.

„Am găsit, tot în urma controlului făcut în acte, stocuri de marfă cât pentru un Pașcani întreg cred. Avem condimente pe stoc în valoare de 17.000 lei doar în acte,  care nici cei care procesează carnea nu cumpără asemenea cantități. Mai mult de 300 lei pe lună nu am ce face cu condimente. În restaurant nu am găsit mai nimic. Detergenți peste detergenți cumpărați. Unde sunt? Unde s-a dus atâta marfă, nimeni nu știe! Vin și acum distribuitori că au facturi neîncasate. Și mie îmi arăta că totul este pe profit că se fac plăți. M-am trezit peste noapte cu ditamai gaura în restaurant. L-am tot întrebat, sunat ce s-a întâmplat, ce sunt cu asemenea stocuri și unde-i marfa? Nu a mai răspuns! O să trebuiască să răspundă în fața legii și să îmi recuperez din prejudiciu. Îs foarte multe nereguli, zilnic mai tot descopăr câteva”, a mai spus patronul PUB-ului.

 

Managerul: „Nu știu despre ce este vorba. O să-i fac plângere pentru defăimare și atac la persoană”

 Reporterii noștri l-au contactat telefonic pe fostul manager. Acesta spune că nu știe despre ce plângeri ar fi vorba și că a primit doar o înștiințare de la un executor, făcut probabil de niște avocați, la care a și răspuns în scris în urmă cu câteva luni. Dar de atunci nu a mai primit nimic.

„Nu știu despre ce prejudiciu vorbește (Lucian C. – n.r.). Am primit de la un executor o înștiințare la care am răspuns. Era vorba atunci de vreo 200.000 acum a mai crescut? Eu nu am mai primit de atunci nimic. Sunt niște discounturi care veneau din programul de înregistrare la restaurant. Totul era înregistrat. Am poze la acte, conversații tot. Este vorba despre meniul zilei la angajați, doar ei băteau în casă. El (Lucian C. – n.r.) nici nu știe despre ce este vorba! Dar când am să primesc ceva acasă, plângeri făcute la poliție sau la parchet o să spun și eu mai multe. Eu nu am luat nimic! O să-i fac plângere pentru defăimare și atac la persoană!”, a spus fostul manager Florin I.

 

„La nivelul IPJ Iași – Serviciul de Investigare a Criminalității Economice se află în lucru un dosar penal cu privire la săvârșirea infracțiunii de „delapidare”. Cercetările continuă în vederea stabilirii cu exactitate a întregii situații de fapt și luarea măsurilor legale care se impun”, au precizat și polițiștii ieșeni întrebați de acest caz.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here