Mega tranzacție pe piața românească de retail: Mega Image renunță la aproape 100 de magazine în favoarea unui lanț românesc

Retailerul belgian Mega Image, parte din grupul Ahold Delhaize, a anunțat că va ceda 87 de magazine către rețeaua românească Annabella, pentru a obține acordul Consiliului Concurenței în tranzacția de preluare a lanțului Profi.

Decizia face parte din condițiile impuse de autorități pentru a evita concentrarea excesivă pe anumite piețe locale și pentru a menține un nivel competitiv în retailul urban.

Annabella trece pragul de 200 de magazine

Din cele 87 de unități cedate, 82 aparțin Profi, iar cinci provin direct din portofoliul Mega Image. Preluarea va permite Annabella să depășească pragul de 200 de magazine la nivel național și să intre pe piețe-cheie precum București, Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea, Constanța, Ploiești și Adjud.

Fondată în 1994, în județul Vâlcea, de familia Mutu, rețeaua Annabella deține în prezent 118 magazine în patru județe (Vâlcea, Argeș, Olt și Dâmbovița), operate sub trei concepte distincte: Annabella A-Z, Annabella Zilnic și Annabella Standard. În 2024, retailerul românesc a raportat o cifră de afaceri de 683,1 milioane lei (circa 137 milioane euro), cu o creștere de 13% față de anul precedent.

Mega Image își dublează amprenta prin preluarea Profi

Pentru grupul Ahold Delhaize, cesionarea magazinelor nu este doar o condiție impusă de autorități, ci și o parte dintr-o strategie mai amplă: consolidarea poziției pe piața românească prin achiziția Profi, cea mai mare rețea de supermarketuri din România, cu peste 1.000 de magazine.

Tranzacția, evaluată la 1,272 miliarde euro, va dubla practic amprenta Ahold Delhaize în România, unde deține deja Mega Image, și va schimba semnificativ echilibrul de forțe în retailul urban.

Expansiunea Annabella pe piața imobiliară și de retail

În paralel cu extinderea rețelei de supermarketuri, Annabella a investit în ultimii ani și în segmentul imobiliar și cel de parcuri de retail. Compania a achiziționat clădiri de birouri în București, pe care plănuiește să le transforme în clinici medicale, și a dezvoltat două parcuri comerciale: unul de 4.000 mp în Horezu și altul de 7.000 mp în Râmnicu Vâlcea, cu investiții totale de 5 milioane de euro.

De asemenea, Annabella a cumpărat recent 11 magazine Best Market în județul Dâmbovița, consolidându-și astfel prezența regională.

Fabrica Râureni, pilon de stabilitate

Grupul Annabella include și Fabrica de Conserve Râureni, care în 2024 a raportat o cifră de afaceri de 176 milioane lei (aprox. 35 milioane euro) și un profit net de 13,8 milioane lei. Chiar dacă profitul a scăzut față de anul precedent, businessul rămâne stabil și susține expansiunea rapidă a lanțului de supermarketuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here