Comercianții încep să pună bomboanele de ciocolată și produsele de Crăciun în vânzare imediat după Halloween, marcând începutul unui fenomen cunoscut ca „fenomenul ciudat al Crăciunului”. Această tendință de a începe mai devreme și mai devreme în fiecare an este tot mai evidentă în industria comerțului cu amănuntul.
Sărbătorile de iarnă reprezintă o perioadă extrem de profitabilă pentru comercianții cu amănuntul, iar estimările arată că cumpărătorii vor cheltui aproximativ 900 de dolari fiecare pentru cumpărături legate de Crăciun și alte festivități de sfârșit de an în 2023, conform BBC. Atât producătorii de dulciuri, cât și comercianții cu amănuntul se bazează pe aceste sărbători ca fiind sezoane de câștiguri importante.
Hershey, cel mai mare producător de ciocolată din lume, depinde în mare măsură de sărbători, alături de Halloween și Paște, pentru a-și obține veniturile. În ciuda faptului că „Last Christmas” a lui Wham! nu a început încă să ruleze la radio, comercianții cu amănuntul și producătorii de bomboane de sărbători au deja acorduri pentru a produce și vinde cantități mari de dulciuri.
Această mișcare de a începe vânzările mai devreme este o strategie de a rămâne competitivi într-un mediu concurențial intens. De obicei, atunci când un comerciant cu amănuntul începe să vândă produse de Crăciun, ceilalți urmează exemplul pentru a nu pierde clienții care caută astfel de produse în avans.
Chiar dacă unii cumpărători pot fi deranjați de faptul că văd produse de Crăciun pe rafturi înainte de Halloween, datele din retail sugerează că această tactică funcționează și atrage cumpărătorii în magazine mai devreme. Unele magazine au început să aibă produse de Crăciun încă din luna septembrie, ceea ce indică o tendință de început timpuriu a „festivalului” de Crăciun în industria comerțului cu amănuntul.