Deputatul PSD Maricel Popa: „Autostrada Moldovei: Construită de PSD, revendicată de oportuniști” (P)

Ani de muncă ai PSD, însușiți acum de cei care n-au mișcat un deget

 

🗣️ A7 – Adevărul despre cine a construit, cu fapte, nu cu vorbe.

 

⁉️ În ultimele luni, vedem cum tot mai mulți politicieni încearcă să-și aroge meritele pentru Autostrada Moldovei. Vin astăzi, cu respect față de ieșeni și față de toți locuitorii Moldovei, cu date oficiale, verificabile pe site-ul CNAIR, pentru a arăta realitatea:

 

👉 PSD este partidul care a pus în mișcare, a finanțat, a proiectat și a deblocat construcția A7 – de la primul act semnat până la șantierele deschise și kilometrii inaugurați în prezent.

 

📍 2017–2019: PSD a început totul – proiectarea, finanțarea și primul sector de autostradă

 

📝 În guvernele PSD conduse de Sorin Grindeanu, Mihai Tudose și Viorica Dăncilă:

 

✔ Au fost depuse toate cererile de finanțare europeană pentru Studiile de Fezabilitate și Proiectele Tehnice ale A7 (Ploiești–Pașcani, 319 km).

✔ Au fost lansate în licitație toate contractele pentru proiectare.

✔ Au fost semnate contractele pentru proiectarea tronsoanelor: Ploiești–Buzău, Buzău–Focșani, Focșani–Bacău, Bacău–Pașcani.

✔ A fost semnat contractul pentru Varianta Ocolitoare Bacău, care a inclus primul sector de autostradă din A7 (16,26 km).

✔ În 2019 a început construcția VO Bacău – cu 4 luni mai devreme față de termenul contractual.

➡️ În 2019, PSD încheiase complet etapa de proiectare. Toate studiile și proiectele tehnice ale A7 erau în lucru sau contractate.

 

📍 2020–2021: Guvernele PNL–USR doar au supravegheat contractele moștenite de la PSD

 

📝 În mandatele miniștrilor Lucian Bode (PNL), Cătălin Drulă (USR) și Dan Vâlceanu (PNL):

 

❗ Nu a fost semnat niciun contract de finanțare nou.

❗ Nu au fost pregătite documentațiile pentru majoritatea tronsoanelor – în 2021, 10 din cele 13 loturi nici măcar nu erau pregătite pentru licitație.

❗ S-au lansat în licitație doar cele 3 loturi Ploiești–Buzău, dintre care lotul 3 a avut cele mai mari probleme din cauza unei documentații slabe pregătite în acea perioadă.

➡️ Concluzia: Întârziere majoră, pierdere de timp pentru Moldova.

 

📍 2021–2025: PSD a deblocat totul și a trecut la construcție

 

📝 Mandatul ministrului PSD Sorin Grindeanu a însemnat:

 

✔ Semnarea tuturor contractelor de finanțare (PNRR) pentru cele 13 loturi ale A7.

✔ Lansarea în licitație și semnarea tuturor contractelor de execuție (319 km).

✔ Emiterea ordinelor de începere pe toate loturile.

✔ Deschiderea circulației pe 146 km (7 loturi), astfel încât astăzi se circulă pe autostradă de la Ploiești la Focșani.

✔ Continuarea lucrărilor pe tronsoanele Focșani–Pașcani, aflate în plină execuție.

➡️ În 2026, vom circula pe toată A7 între Ploiești și Pașcani – încă un obiectiv dus la capăt de PSD.

 

🔴 A7 nu e despre vorbe. E despre muncă. Muncă începuta de PSD și dusă la capăt de PSD.

📝 Oricine poate verifica toate aceste informații pe:

✔ site-ul CNAIR

✔ pagina oficială de Facebook a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Nu ne luptăm pentru lauri politici. Ne luptăm pentru Moldova. Pentru Iași. Pentru dezvoltare. Și asta înseamnă fapte, investiții și autostrăzi, nu declarații.

Maricel Popa

Deputat PSD

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here