Am luat parte joi, la o dezbatere pe tema ProgramuluiNațional de Redresare și Reziliență, dezbatere la care a participat și domnul europarlamentar PSD, Dragoș Benea.
A fost frapant modul în care domnul Benea a încercat săcredibilizeze niște informații total eronate în ceea priveșteacest program.
PSD-ul continuă acest circ prin care susține că PNRR-ul a fostrefuzat de două ori de Comisia Europeană, când defapt el nicimăcar nu a fost depus. Termenul limită pentru depunerea luieste 31 mai 2021, adică în câteva zile. Nu suntem singurelestate europene care au ales să depună mai târziu documentațiași nu e o competiție între cine depune mai repede, ci e vorbadespre a fi 100% siguri că s-au acoperit toate punctele de interes și au fost făcute toate verificările necesare.
Coaliția de guvernare va merge mai departe cu un program bine închegat și suntem absolut siguri că vom reuși să obținemtoată suma prevăzută în proiect.
PNRR-ul a apărut într-o situație de criză, provocată de pandemia de COVID-19, este un program diferit față de ceeace s-a mai accesat până acum, iar proiectele cuprinse în acesttip de finanțare trebuie finalizate până cel târziu în anul 2026, ori se vor pierde banii.
PSD-ul continuă cu retorica faptului că PNRR-ul nu conțineproiecte pentru Moldova, ceee ce este fals. Avem autostrăzileA7 și A8 care, vor primi finanțare prin acest program. Suntemfoarte optimiști în această privință, deoarece USRPLUS participă în fiecare săptămână la ședințele CNAIR șiînțelegem foarte bine etapele prin care trec astfel de proiectede anvergură. Pentru A8 vom cuprinde cu siguranță capetelesectoarelor montane. Avem documentația necesară și suntemîn grafic.
De asemenea, referitor la polemica creată de domnul Benea, cum că am avea prea puțini primari USRPLUS și nu existăinteres pentru ca și restul primăriilor să primească finanțareprin PNRR, este total FALS. Nu ne pasă de culoarea politică a niciunui primar, ci ne pasă de oameni. Cetățenii nu trebuie săsufere din pricina politicienilor. Noi ne dorim dezvoltare, iarasta presupune să nu lăsăm pe nimeni în urmă.
Iași-ul a avut numai politicieni slabi, acesta este unicul motivpentru care nu s-au construit autostrăzi în regiunea Moldovei. Ministrul Drulă a făcut pentru Moldova în 5 luni, mai multedecât au făcut guvernanții de până acum în cei peste 30 de ani de la Revoluție. Da, noi cei din USRPLUS depunem toateeforturile pentru ca Iașul să devină un spațiu al investițiilor șial dezvoltării. Da, prin aceste autostrăzi, Moldova va ieși din sărăcie!